Zrodená z ohňa/ Viac už nepokľaknú...

2:24

Orig. názov: Heir of Fire/ Autorka: Sarah J. Maas/ Séria: Trón zo skla/ 3 diel z 7/ 544 strán / Slovart 2016/ iskra, ktorá sa pomaly zapaľuje, až kým nevsplanie
Ona stala sa dýkou kráľa krutého, 
na povel vchádza teda, do sveta férskeho. 
Tam, kde sa hrôzy kryjú v tieni,
hrôzy, čo ničiť chcú, búrať a plieniť.

On v sebe ukrýva tajomstvo prestrašné,
že tú, ktorá svet rozmetie, dávno už našiel.
Vie, že pod lampou bola najväčšia tma, 
a statočne bude chrániť, kým nezhorí do tla. 

Oni tušia, že pravda na povrch raz vyjde,
no bojovať chcú za to, že i dobro príde. 
Zrodení z ohňa nikdy nepodľahnú, 
na kolená viac už nepokľaknú. 

"Príbeh zrodený z popola, ktorý povstal, aby spolu s ohňom zničil temnotu."
» Ona stala sa... Mojou múzou! Jej dokonalosť opisujem znova a znova, no je to ona, kto mi znova a znova vyráža dych svojimi fascinujúcimi opismi, nekonečnou kreativitou a spôsobom, akým na mňa jej slová na papieri pôsobia. Ohromuje ma slovo za slovom, vetu za vetou a ja si čítanie jej kníh užívam plnými dúškami. Lebo čítať knihu je neskutočne dobrý pocit. Lenže čítať knihu od Sarah J. Maas je jednoducho raj. Slovný raj.

"Nezáležalo na tom, akú mala šancu, nezáležalo na tom, koľko jej to potrvá, nezáležalo na tom, ako ďaleko bude musieť zájsť. Bola Aelin Ashryver Galathynius- a odmietala sa báť."

» Do sveta férskeho... V tomto diele spolu s Celaenou vstupujeme do sveta, kde mágia hýri svojimi farbami, do sveta kde všetko ožíva. Mágia je ako hurikán, ktorý berie všetko a za sebou necháva poriadnu spúšť. Je ako oheň, ktorý dokáže pohltiť všetko navôkol, ako ľad, ktorý dokáže zamraziť i to nekonečné a takisto ako kvet, ktorého vôňu nemožno pomenovať. Svet férov je jednoducho ešte ostrejší a ešte úžasnejší- radosť sa stáva opantaním a bolesť utrpením. A láska? Láska sa stáva vzplanutím.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt heir of fire fanart manon» Čo ničiť chcú, búrať a plieniť... Trón zo skla bola kniha naozaj hodná našej pozornosti a Koruna z temnoty predurčila naozaj všetky očakávania. Zrodená z ohňa mi však zobrala slová. Kúsok po kúsku, stranu po strane a kapitolu po kapitole. Bolo to neskutočné. Myslím, že na to, ako Sarah spravila tú knihu takou úžasnou nikdy neprídem, no časť jej kúzla som už odhalila. S akéhokoľvek uhla sme sa na to pozerali, príbeh bol neskutočný. Sarah dokázala každú jednu z postáv urobiť takou jedinečnou, takou autentickou, a takou zapadajúcou a objasňujúcou časť príbehu. Moja slovná zásoba jednoducho neobsahuje dostatok slov na to, aby som vám dokázala vysvetliť, ako to tá slovná bohyňa spravila. Môžem to opísať ako oblak, ktorý nám postupne odhaľuje všetko potrebné, ukazuje nám každú postavu v jej vlastnom svetle a zároveň nechá naše myšlienky presakovať ako kvapky vody, necháva nám priestor rozmýšľať nad tým, čo sa stane ďalej, necháva priestor našej vlasnej fantázii. Pochybujem, že som vám to dostatočne vysvetlila, tak ako pochybujem o tom, že niekedy dostatočného vysvetlenia budem schopná. Zrejme to treba zažiť na vlastnej koži.

" Bola predurčená byť tu. Pretože by nezniesla, aby ju na chrbte nosilo iné, než to najzúrivejšie zviera, ktorého čierňava by nebola rovnaká, ako temnota v nej. Keď sa jej pohľad stretol s nekonečnou čerňou Titusových očí, usmiala sa naňho. Prisahala by, že jej úsmev opätoval."

» Zrodení z ohňa... Tie najepickejšie, najviac bad-ass, a najúžasnejšie postavy prichádzajú zas a znova, no prinášajú zo sebou i zopár nových tvorov (napísala by som ľudí, ale nuž... nemôžem). Neskutočná Celaena (aka. Aelin, aka. Elentiya) už nie je iba nájomnou vrahyňou. Pod svojou maskou totiž skrýva i svoju druhú tvár. Tvár nádhernej a neskrotnej Férky, tvár dedičky Terrasenu. A hoci túto tvár Celaena skrývala naozaj mnoho rokov, v nádhernej férskej krajine je tomu koniec. Je koniec pretvárkam a prišiel čas postaviť sa tvárou v tvár svojmu osudu. A Celaena sa na to musí pripraviť. Na druhom konci krajiny je Chaol s obrovským tajomstvom. Jediné čo musí spraviť, je rozhodnúť sa. Vie, že to nebude jednoduché, no musí to spraviť. Vo svojom živote mu už neostalo mnoho istôt a okrem toho, že sa opäť vráti do svojej vlasti vie už iba jediné. Musí ochrániť Doriana. Doriana Havilliarda, korunného princa Adarlanu, človeka, ktorý sa bojí toho, čo by mohlo jeho pravé ja spôsobiť. Človeka, ku ktorému vzhliadajú státisíce, človeka, ktorého meno je vyvolávané, no človeka, ktorý sa necíti byť milovaný. No on je milovaný a hoci je to iba malý plamienok, ktorý nedokáže vzplanúť, Sorscha, liečiteľka na kráľovskom hrade, to vie. Vie, že Dorian je ten najmilovanejší muž na svete, rovnako ako Rowan, mocný Fér, vie, že budúca kráľovná Terrasenu má v sebe ten oheň, ktorý dokáže spôsobiť ničiaci požiar. A aj Maeve, neľútostná bosorka, vie, že to bude ona, ktorá zachráni svoju krajinu. Že to bude ona a Abraxos, kto povstane na púšti a zničí zväzujúcu kliatbu. A ja zasa viem, že sú to oni, zrodení z popola a ohňa, povstávajúci, nepoddajní a rozbúrení, ktorí urobia tento príbeh takým nezabudnuteľným a rozpoznateľným, takým jedinečným a neskutočným. Že sú to oni, zrodení z ohňa, na ktorých nikdy nezabudnete.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt rowan whitethorn» Nikdy nepodľahnú... Síce nie v mnohých ohľadoch, no tento príbeh a moje pocity z neho mi naozaj pripomínajú horskú dráhu. To ako som knihu začínala čítať plná očakávaní a nádejí, no i plná strachu z neznámeho. To, aká bola občas yazda krkolomná, plná rôznych nečakaných momentov, plná odhalení a nových otázok, ktoré som si položila. To, ako príbeh na plné obrátky klesal a ja som sa bála momentu, keď dopadne. To ako sa vzniesol, nechal za sebou všetko ostatné, to ako som sa nadýchla po tom, čo sa tak stalo. To ako ma koniec nechal bez slov. A to, ako veľmi sa teším na ďalšiu yazdu.

» No bojovať chcú... Prisahám, že ak by sa to nevolalo Zamračené stránky, ale napríklad Bezslovné stránky, dokážem vymyslieť aj ódy. No ako mám napísať časť Zamračené stránky, keď žiadne také tu neboli. Vymýšľaj si. Ehm, už to mám! Postavy boli tuctové. Toho Chaola úplne neznášam. A Doriana tiež. Sarah to písanie vôbec nejde. Končím. Plán b). Preháňaj. Ehm, našla som jednu gramatickú chybu... Koniec vtipom. Milujem ten príbeh a tú knihu, negatíva by som nenašla, pretože verím, že aj keď sa mi niečo na tomto príbehu nepáčilo (neviem si spomenúť čo, okrem konca nad ktorým trocha lamentujem), malo to tak byť. 

Sarah J. Maas
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt sarah j maas
» 31 ročná autorka, ktorá napísala sériu Trón zo skla a Na dvore z tŕňov a ruží.
» Je vydatá a momentálne aj so svojim manželom žije v Pensylvánii.
» Sarah písanie veľmi bavilo už od detstva, Trón zo skla začala písať, keď mala 16 rokov.
» Trón zo skla by sa mal v budúcnosti objaviť aj na obrazovkách a to ako seriál.
» Premýšľali ste nad tým, že by ste svoje dieťa pomenovali Celaena? Neboli by ste prvými. 
» Nie som prvá ani posledná, ktorej sa neskutočne podobá na Jennifer Lawrence.


Pochybujem, že je táto kniha jedna z tých, do ktorej čítania by som vás musela nútiť. Ale ak predsa, tu je malé zhrnutie toho, čo som v recenzii spomínala. Trón zo skla, fenomenálna séria od fenomenálnej spisovateľky. Prvý diel bol neskutočný, druhý fascinujúci a tretí sa pre mňa stal dychberúcim. Zapríčinila to najmä Sarah a skutočnosť, že aj jej nákupný zoznam by sa stal umeleckým dielom. Takisto postavy, ktoré boli také bad-ass a zároveň také blízke môjmu srdcu ako žiadne iné. A hoci si moje romantické srdce úplne neprišlo na svoje, príliš sa nesťažovalo. Viete, malo príliš veľa práce so spracovávaním všetkej tej akcie naokolo. Bol to zážitok. Áno, presne tak, čítanie tejto knihy bolo pre mňa naozaj zážitkom. Užívala som si ju stranu po strane. Tak teda sľubujem, že ak si prečítate túto knihu, iba si poslúžite. Pretože tento príbeh vám bude v hlave znieť ešte veľmi, veľmi dlho.
The Honest Bookclub: FAN ART: THRONE OF GLASS BY SARAH J. MAAS
#dychberucidiel
#ferskamagiajeneskutocna
#takyvelkymilostnyutvarajaneviemkomufandit
/Veľmi sa mi páčia booklabácke heštegy (a v recenziách sa snažím byť umelecká a nie halabala), tak ma napadlo, že ku každej recenzii pridám ešte aj 3 heštegy, ktoré opíšu moje vnútorné city a pocity v skratke :)/ 

Za túto úžasnú knihu môžme ďakovať jedine najlepšiemu vydavateľstvu Slovart

Keleka

You Might Also Like

2 komentárov

  1. Moc pěkná recenze :) Na tuto sérii se právě chystám, doufám, že na první díl se stihnu vrhnout do konce prázdnin :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi krásne :) a sériu odporúčam všetkými desiatimi ♥ určite je to jedna z najlepších sérií, aké som kedy čítala

      Odstrániť

Popular Posts