24-hodinový čítací maratón

14:17

Môj sen sa stal realitou. Po dlhom pozeraní všelijakých vlogov a rozmýšľaním nad tým, aké by to bolo len tak celý deň čítať, som sa aj ja zúčastnila čítacieho maratónu. Veľmi mi k tomu dopomohol Adrián, ktorý sa celý tento projekt rozhodol zrealizovať. Nuž, poďme sa pozrieť, ako som sa s tým popasovala ja.   
 Moje ambície
Keďže výzva bez nejakého cieľa neexistuje, ešte pred začatím maratónu som si v hlave utriedila, čo vlastne chcem dosiahnuť. Mojou najväčšou výzvou bolo konečne dokončiť Korunu z temnoty a začať čítať novú knihu. A čo sa týka počtu strán, mojím vysnívaným číslom bolo 500 strán. Ciele zadané a môžme sa pozrieť na to, ako prebiehal môj maratón.
00.00 (6 aug)-00.20 (23 strán)
Za jeden zo svojich najväčších maratónových úspechov považujem fakt, že som čítala knihu v čase, kedy väčšinou už dávno snívam o ovečkách a... Jednorožcoch. Ešte k tomu som čítala o nájomnej vrahyni, ktorá sa práve zahrávala s veľmi nebezpečnou, tajomnou a strašidelnou mágiou. Mozog mi však už skoro nefungoval, oči mi klipkali a tak som sa rozhodla, že spánok bude najlepšou voľbou (a dúfala som, že sa mi nebude snívať žiadna nočná mora).

00.21- 07:40
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt gif sleeping
No čo už, keď príde spánok, občas aj knihy musia zaradiť spiatočku. Nikdy som sa netajila tým, že unavené ja= hlúpe a nepríjemné ja. A knihy si zaslúžia aspoň 20% pracujúceho mozgu, hlavne tie od Sarah J. Maas. 

07:41-08:00 (34 strán)
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt that's what i like gif
Konečne som sa pustila do Koruny z temnoty. Sarah je taká neskutočná spisovateľka! Nechápem, ako dokázala vytvoriť niečo také tajomné, úžasné, badass a neskutočne veľkolepé! Re-reading sa mi dokonca páčil ešte viac, ako keď som knihu čítala po prvý raz. Wow. Knihu by som veľmi rada bola dokončila, no povinnosti volali. 

08.01- 13:37
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt bla bla bla gif
Poznáte to. Bla, bla, blááá- povinnosti, ktoré ma iba zamestnávali a nedovolil mi čítať. Čo však narobíme, povinnosti tu boli, sú aj budú. A tak som cez prvú polovicu maratónu prečítala 57 strán. Podľa toho, že som aj napriek mojim matematickým schopnostiam dokázala toto číslo dostať bez použitia kalkulačky, odhadujem, že nič moc. 

13:38- 14:00 (36 strán)
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt finally gif
Konečne som dočítala Korunu z temnoty a áchh. Bolo to výborné (a pre mňa dokonca prekvapivé, pretože sa ukázalo, že za rok toho môžem zabudnúť veľa). Som naozaj posadnutá Sarah a jej fantáziou a štýlom písania. Bri-lant-né.

14:01- 16:50
Čo som to vlastne v tomto čase robila? Ani srnky netušia, ako to nazvať. Taká spleť prokrastinácie, sociálnej interakcie, jedenia a následného uvedomenia si, že dnešný deň som mala zasvätiť čítaniu.  A prečítať 500 strán. Ups.

16:51- 23:30 (352 strán)
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt girl online gif
Po Korune z temnoty som chcela čítať niečo veľmi ľahké, nenáročné, krátke (myslela som si, že tá kniha má najviac 150 strán) a sladučké. Preto som sa pustila do e-booku Girl Online od youtuberky Zoelly. Po anglicky. A s občasnými pauzami, lebo by som skončila buď s dioptriami, alebo by mi ruplo v bedni, som sa začítala. Hoci to bola naozaj podpriemerná kniha s hlúpou hrdinkou a "dokonalým" hrdinom, bolo to všetko, čo som potrebovala. A dokázala som si, že keď chcem, môžem toho prečítať naozaj veľa (a ukázalo sa, že môj čítací maratón sa nápadne podobá na môj školský rok- nič, nič, nič a na konci sa zo mňa stáva Einstein). Po dokončení Girl Online som chcela iba svoju sladkú posteľ a pár desiatok strán, ktoré mi chýbali do mojej vysnívanej 500-vky mi bolo úprimne ukradnutých. :)

00:00 (7 aug)
Dommmm (akože zvuk gongu), nastal koniec 24-hodinového čítacieho maratónu. A teraz ma už nechajte spať. 
Čas zrátania
Koruna z temnoty bola ešte úžasnejším, magickejším a tajomnejším pokračovaním série Trón zo skla. Jej čítanie (alebo teda re-reading) som si užívala plnými dúškami a Sarah J. Maas mi znova neskutočne učarovala. 

☕ Cítim sa neskutočne trápne, že to znova opakujem, no kurnik šopa, Sarah je slovná bohyňa. Lebo inak taká dokonalosť ani nie je dosiahnuteľná. 
 Celaena v tejto knihe poriadne všetkým nakopávala zadky. A to mám ja rada!
☕ Aj moje romantické srdiečko si v tejto knihe prišlo na svoje. A som totálne stratená, pretože neviem, komu z tohto milostnému útvaru fandiť. Ale mňa to jednoducho baví. 
☕ Tajomná mágia ožíva a ja umieram túžbou, vedieť viac. 
☕ Poviem Vám len toľko, že táto kniha bola hodná toho, aby som ju čítala o pol jednej ráno.  Verte mi, keďže som prehlásila takúto vec, musela sa mi nesmierne páčiť.
🚽 Jediná vec, ktorá mi občas vadila, bol Celaenin egocentrizmus. Občas, akoby si myslela, že sa celý svet točí okolo nej a je paňou vesmíru. A to ma dokáže neskutočne vytočiť.

Kniha Girl Online je naozaj veľmi oddychová, romantická a tínedžerská záležitosť. Neskutočný výlet, prvá láska a krásne Vianoce v podaní Zoelly. 

☕ Milujem frajerských rodičov. Pretože, povedzme si úprimne, všetci naši rodičia sú frajeri za to, že to s nami vydržali a aj napriek všetkému stále veria, že z nás vychovajú úžasných ľudí. 
☕ Páči sa mi, že táto kniha poukazuje na to, akí sú pre nás kamaráti a rodina dôležití. Lebo oni sú. 
☕ Obraz New Yorku je tu vykreslený senzačne. Z knihy idú krásne New York vibes.
🚽 Mám pocit, že Zoe bola v minulosti závislá na filmoch od Disney Channel-u. Veď toto je, akoby napísané podľa jedného z nich (napr. Rande z hviezdou).
🚽 Penny je naozaj hrozne divné dievča. Občas sa správa, akoby mala tri roky, je neskutočne naivná, hlúpa a detinská. Vyčíta si všetko, čo povie a hanbí sa za všetko, čo urobí. Potom sa však zrazu správa, akoby zostarla o 30 rokov, rozdáva životné skúsenosti a je nechutne premúdrelá. A my sa pýtame, prečo si každý myslí, že tínedžerky sú sprosté. Bola v mojom veku a môžem odprisahať, že takto hlúpo som sa hádam nikdy nesprávala.. 
🚽 Nie je náhodou Zoe blogerka/ vlogerka? Pretože ja si nemyslím, že ak by som napísala hlúpy článok s obsahom 200 slov o mojej úzkosti, ktorý by nemal hlavu ani pätu, získala by som 10 000 nových odoberateľov. Cez noc. Kde sme, v rozprávkove? V hlupákove? Ak by som narazila na blog Girl online, tak by som odber rozhodne nedala. Rozhodne.
🚽 Ó môj bože, som škaredé, hlúpe dievča, ktoré nemá kamarátov, trpí záchvatmi a stávajú sa mi samé trapasy. Lenže, náhodou som v New Yorku stretla chalana, ktorý je úžasne krásny, má osemnásť, strhujúcu minulosť za sebou, nechce ma využiť, ukáže mi, aká som úžasná, napíše pre mňa pieseň a náhodou je aj rocková hviezda. Prečo o tom nenapíšem hlúpy blog, v ktorom budem všetkým radiť, ako sa vyrovnať so strašným osudom a ešte k tomu sa stanem fakt populárna.


445 strán! Hoci to nie je tá krásna päťstovka, som na seba naozaj hrdá. Dočítala som jednu knihu, ktorá mi svojou dokonalosťou zobrala slová a prečítala som inú, ktorá mi pri všetkých sťažnostiach slová opäť vrátila. Každopádne som si deň plný čítania nesmierne užila a určite sa stal mojim rekordným (veď 445 strán za deň, to nie je len tak). Ešte raz ďakujem za úžasný nápad, priniesť čítatón (ok, niektoré veci by sa zrejme nemali prekladať) aj na Slovensko. Prajem Vám ešte krásny deň :)
Keleka

You Might Also Like

0 komentárov

Popular Posts